הדין הצבאי - אלדר ושות' - משרד עורכי דין

הדין הצבאי

במה שונה המשפט הצבאי ממשפט רגיל?

אופי העברות: במשפט הצבאי כידוע ישנם חוקים שתקפים רק לצבא ואינם תקפים לאזרחות המוכר ביותר הוא נפקדות או עריקות, בעצם מדובר על העדרות ללא אישור.

חוקים אלה נועדו כדי לשמור על הסדר והמשמעת – החוק הצבאי מגוון ונוגע במגוון רחב של תחומים, מנושא הופעה תקינה וצחצוח הנעליים ועד חוקים לגבי סירוב פקודה או בהתעללות בשבויים.

הסמכות השופטת את מי שעבר על החוקים: לצבא מערכת משפט משל עצמו, והוא ראשי לערוך משפט לחייל שעבר על החוק הצבאי, וזו ישפט בתוך הצבא הסגורה, במערכת המשפט הצבאי יכולים להיות שופטים רבים מקצין היחיד ועד למשפט צבאי בפני בית דין צבאי.

אחרי כמה זמן אפשר לשפוט חייל?

יש לבצע את המשפט בתוך 7 ימים ממועד הגשת התלונה. עם זאת, אם ההליך המשפטי בצבא החל באיחור, הוא עדיין נחשב כחוקי, כל עוד לא עברו למעלה מ-3 שנים מאז ביצוע העבירה או 180 ימים מתאריך השחרור, בנוגע לחייל סדיר.

לגבי חייל מילואים אפשר לשפוט עד 3 חודשים מתום שירות המילואים. בדרך כלל, אין אפשרות לבטל משפט צבאי שהתנהל באיחור.

מה הם זכויותיך לפני המשפט?

עיון בראיות: לפני תחילת המשפט או במהלכו, קצין השיפוט יסביר לך את פרטי האישומים. אתה בעל זכות לגשת לכל חומר ראיות שבו השתמשו לבניית האישום נגדך. ניתן להרשיע אותך בעבירה אחרת שהתגלתה במהלך המשפט, אך רק אם ניתנה לך אפשרות להתגונן כראוי מפניה.

נוכחות הנאשם: הנוכחות של הנאשם היא חובה, אינך יכול להישפט או להישמע עדויות בעניינך שלא בנוכחותך.

העברת הדיון למפקד או לבית דין צבאי: בתחילת ההליך המשפטי, יש לך זכות לסרב להישפט ולבקש את העברת הדיון לדרגה בכירה יותר. זכות זו ניתנת למימוש פעם אחת בלבד. אם אתה עומד לדין בפני קצין שיפוט זוטר (דרגת סגן או סרן), תוכל לבקש להעביר את הדיון למפקדו הישיר. כאשר מדובר בקצין שיפוט בכיר (סרן בתקן רס"ן ומעלה), ניתן לבקש להעביר את הדיון למפקד הישיר שלו או לבית דין צבאי. במידה ותבקש העברה לבית דין צבאי, ימונה קצין בודק מהיחידה שיברר מדוע אינך מעוניין להישפט ביחידה. הדברים יועברו לפרקליטות הצבאית הפיקודית שתכריע היכן יערך הדין ובפני מי.

יעוץ עורך דין: כל חייל שעומד בפני משפט צבאי זכאי להתייעץ באופן מלא עם עורך דין. בין אם האישומים נגדכם מבוססים ובין אם לא, עורך דין הבקיא בתחום המשפט הצבאי יוכל להנחות אתכם בכל שלב בתהליך ולסייע לכם להתמודד עם הסיטואציה בה אתם נמצאים.

 

מה תפקידו של עורך דין צבאי: 

עורך דין צבאי הוא הוא עורך דין המתמחה במשפט הצבאי ומורשה לייצג את מי שזקוק לכך בפני רשויות הצבא. רק עורכי דין שקיבלו הסמכה מהצבא רשאים לשמש כסנגורים צבאיים ולהופיע בבתי דין צבאיים. עורך דין זה יכול לייצג חיילים בשירות סדיר, קבע או מילואים, וכן מי שטרם התגייס אך מחויב בגיוס, בפני רשויות הצבא השונות,עורך דין צבאי, מכיר את הפרקליטות הצבאית על בוריה, ולכן הוא האדם הנכון ללוות אתכם בצורה הטובה ביותר בתקופת המשפט המלחיצה.

עורך הדין הצבאי הוא מומחה בכל תחום העבירות פליליות במסגרת תפקיד צה"לי, מעברות כמו נפקדות, סירוב פקודה, התרשלות ועד עבירות פליליות חמורות יותר לדוגמת גניבה, תקיפה, שימוש בסמים ועבירות מיניות.

עורך דין צבאי ילווה אתכם בכל שלב בתהליך המלחיץ והמפחיד הזה, הוא ידאג להכין אתכם לפני המשפט והאשמות הוא יתן לכם עצות הוא יעבור איתכם על מה להגיד ומה לא להגיד, הוא ילווה איתכם בתהליך החקירה במצ״ח הוא יודע להגן על הזכויות שלכם ולייצג אתכם במשפט הצבאי והוא ישאר איתכם עד גזר הדין וריצוי העונש במידה וינתן, בנוסף הוא יכול גם להמתיק את גזר הדין.


קבלת זימון למשפט צבאי? 

תחום המשפט הצבאי הוא תחום רחב ומורכב, הדורש הבנה מעמיקה של המערכת, החוקים והאסטרטגיות הנכונות. משרד אלדר שבו ושות׳ מספק שירותים משפטיים מקצועיים ומותאמים אישית, המבטיחים ייצוג אפקטיבי ומקצועי בכל הקשור למשפט הצבאי. למשרד יש  מספר רב של לקוחות מרוצים, המשרד חתום על לא מעט הצלחות בתיקים מסוג זה ופתרונות יצרתיים על מנת להביא אותך לתוצאה הטובה ביותר. לכל בירור או שאלה צרו איתנו קשר במייל, בטופס, או בטלפון או בווטסאפ

 

לקביעת שיחת ייעוץ ללא עלות:

תחומי התמחות נוספים במשרדנו: